Thursday, February 22, 2007

花園一角(一) My garden (I)

芒果樹 pride of Daddy Dearest,dwarf MANGO tree。。。


石榴 Pomergranate plant

番鬼荔枝樹
Can you see the custard apple on the branch?


看掛在樹上的小果子,可用來煮甜酸肉
This is called belinbim, it is a sour fruit in shape of little brinjal, can use it to cook sweet & sour pork or prawns, very yummy!

咖哩樹,葉子用來煮食和药療
This is a curry plant, very useful when you want to cook curry or cereal prawns





小魚池是老公減圧的好地方,加上蘭花和fern plants做点綴。
This is my hubby's little fish pond with orchids and some ferns


答應angfoo給她看我家的花草,其實也不是什麼樣的好看,想想不如食言,但又唔好意思,算了,不要見笑啊。。。

Angfoo has asked me to show her my flowers and plants for awhile, but somehow after seeing all her photos, really felt inadequate。 Short of breaking my promise, it took me lots of courage to post all these pictures to see my humble garden...hmmm....

21 comments:

  1. 你的花園...的確精彩哦 ^_^

    請問咖哩樹...係咪真係有咖哩味呀? 哈哈

    ReplyDelete
  2. 哇 種好多東西喔
    Mommy Dearest要不要來LA幫我們家後院
    種些東西????
    哈哈阿哈哈哈哈.................

    ReplyDelete
  3. Ter

    葉子真係有咖哩味ga...

    ReplyDelete
  4. icecreampuff

    哈哈哈哈, that is my hubby's job when we went to visit my sister in CA too...

    ReplyDelete
  5. 好靚啊
    我鐘意
    我來星駕波一定拿點走

    ReplyDelete
  6. 我鍾意呀!您個花園好大呀,可以容納甘多棵樹同一個魚池!!我完全可以想象到daddydearest 係幾甘優閑係魚池旁邊一邊嘆茶一邊盛涼!舒服到呢~~~~

    咖哩樹同煮酸甜肉的小果子都好得意呀!您要煮比我地食啊,如果有天我們到訪的話!!heeeeee

    iris: “ 我來星駕波一定拿點走”?您拿不走的哪(您只可以偷運入境咋),倒不如我倆將它們就地正法啦!哈哈

    ReplyDelete
  7. mommydearest: 您地用咩肥料架?

    ReplyDelete
  8. 0夷!原來係“花園一角(一)”,甘即是有(二),(三),(四)。。。(一百)。啦。。。。好期待哦!!!!heeeee

    ReplyDelete
  9. angfoo,
    帶水果入香港唔得既咩?
    aiya...唔知喎 d 芒果

    ReplyDelete
  10. angfoo

    我的花園好small啊, it is actually an illusion of space. Wait till you come and see it. As to fertilizer, I only know there are flowering and fruiting type , which is pink or green pellets. As you can tell, I dont know A THING about the garden; I'll ask my hubby for you.

    You are so clever, I will post my flowers tomorrow...

    ReplyDelete
  11. 大丸都喜歡種植, 得閒同花草傾計(自言自語, 好在係屋企咋).
    細細棵好啱家裡種, 已經心滿意足.

    ReplyDelete
  12. 祝你及家人身體健康! 心想事成!

    http://hk.myblog.yahoo.com/wcjchk/

    ReplyDelete
  13. 大丸

    我衹懂得看,連淋水都怕弄死它

    ReplyDelete
  14. Jenny


    多謝!也祝你萬事如意!

    我在你blog里留不到言啊!但我時時有去看 xp

    ReplyDelete
  15. mommy dearest
    祝你新年快樂、身體健康
    好羨慕你有咁大個花園

    ReplyDelete
  16. Tracy

    多謝你,記得暑假和Bobomilk來探我啊 xp

    ReplyDelete
  17. 我鍾意睇ah, 見到你0甘大的花園不知幾開心, 而且見到你地都打理得好好ah~~

    ReplyDelete
  18. 你有一個好美麗的花園,我好怕種東西,室內我擔心有蚊G,室外我狗狗會摧毀D植物!

    ReplyDelete
  19. Tendy

    哈哈, I don't touch the garden at all, so can't claim the credit of 打理得好好, heeee

    ReplyDelete
  20. Mrs Leung

    Good thing my dog doesn't dig up the garden as it was trained before settling with us.... what a relief!

    ReplyDelete