Friday, October 19, 2007

花園一角之白苦瓜 White Bittergourd

you are supposed to be WHITE, what happened?


45台幣一杯,加好多蜜糖才可飲下


記得一年多前,公司的同事突然間對保健特別有興趣,當中有人介紹飲“五綠”蔬果汁,其實香港已流行很久,但我自己就未有這閑情朝朝去搾汁。

五樣蔬果其中之一是白苦瓜,嘩,苦瓜就識,白苦瓜就考起了,我們當中的好同事就去internet找看是什麼東東來的,原來台灣盛產,咁無可能每星期DHL來吧?死不言敗的Jean就從internet一間在加州的店訂購了一包白苦瓜的種子,當她開心的把寄到的種子送給我時(是因為她要我種),我問她價錢時,我差點暈倒,美金二十八蚊啊,一包仔有二十粒咋,打死人咁贵,有冇搞錯?當然教訓了不懂精打細算的小女孩一番啦

話說是年多前的事,亦可知我把那包種子打入冷宮,到今年五月去台灣旅行時,每個果汁攤都見到有蜜糖白苦瓜汁,我在西門町就飲了生平第一杯的白苦瓜汁,老闆娘還數說它美白,清毒,養顔的功效。

上個月,因為細娜姐寄來的日本種子,加上笨B媽媽,小胡子,愛蓮對園藝的興趣,又引起我鞭策Daddy Dearest 種植的興趣了。。。哈哈哈哈

看一下昨晚Daddy Dearest 飯後巡視花園的新發現。。。竟然開始結果子了,看看我前兩日拍的花,好靚的小黄花啊,咁大個女第一次見咋,好開心啊,但有冇發覺它不是白色的,唔係被騙吧?明明寫白苦瓜o架.....
Look what I got in my garden, fresh and new discovery last night by Daddy Dearest.... YEAH....
The seeds of these white bittergourd don't come cheap, my colleague ordered them online in US and paid a hefty US28+ for a bag of 20 seeds. Incredible if you ask me, but for us who have never SEEN any white bittergourd till we went to Taiwan in May, call it school fee.
White Bittergourd is supposed to be very good for skin and for whitening purpose; it is one of the ingredients in the 5 greens drink that was so popular at one time in Singapore, of course again for health purpose. If you look at the little bittergourds in the picture, hmmm, why are they green?????

7 comments:

  1. Dear Mommy,

    那些花可以炸來吃哩! hehe :>Yves

    ReplyDelete
  2. Maybe they turn white when they mature.

    You going to look for more seeds while you are here next month?

    ReplyDelete
  3. Yves:

    真的?? 妳有冇見到那些叻沙葉呀??? XD

    ReplyDelete
  4. Alice

    I have a feeling most seeds come from China, and these people just CHARGED the sky for them.

    ReplyDelete
  5. 我未食過白苦瓜,但好鐘意食綠色的! 上個星期先食左兩次, 全家得我一個人食咋!

    ReplyDelete
  6. Amy

    如果妳血壓低就不用食那麼多啊!

    ReplyDelete
  7. I always dream about having a tour in your garden. Let me show my updated little herbal garden later. :> Yves

    ReplyDelete