Saturday, June 16, 2007

健康食品之二 - 蒸蘿蔔糕

我都話我中意食健康食品啦,祗可惜我喜歡的蒸蘿蔔糕,家中無人欣賞 ,所以次次整完就要送外賣,麻煩朋友及同事幫手吃 ,好彩佢地好賞面,次次都話好好食 ,讓我在家人面前可以o拿番o差沙 !
因為還有半個南瓜(或叫金瓜)剩,用來蒸咸的南瓜糕送給好友Sherry,因她話好想念她婆婆整的南瓜糕,現在沒人賣了,所以試整一下,希望她喜歡啦!







因為還有半個南瓜(或叫金瓜)剩,用來蒸咸的南瓜糕送給好友Sherry,因她新年時說好想念她婆婆做的南瓜糕,現在沒人賣了,所以我試弄一下,希望喜歡啦!
Do you like steamed turnip cake? I love it, but unfortunately my family can't stand it. Don't ask me why, I am clueless as well! Luckily, my friends and colleagues like it, so I always make it on pretext of giving them away! Hey, it is healthy and it tastes good.
Since I was at it, I used up the half pumpkin that was left from the last cake and steamed it. Voila, steamed pumpkin cake anyone? Anyway, this one is for Sherry who told me few months ago that her grandma used to make this for her and it is not even sold outside anymore. With that in mind, just tried my hands at it.
Bon Appetit!

2 comments:

  1. 蒸咸的南瓜糕是一個送嗎~~ 有什麼材料的~~

    ReplyDelete
  2. Tendy

    同蘿蔔糕一樣,我放了冬菇,腊腸,尤魚做料,我朋友話啖啖料!

    南瓜越甜,所以我放多一点粘米粉,如蘿蔔糕就多多蘿蔔

    ReplyDelete