Tuesday, May 29, 2007

是什麼東東來的?What in the world is that?


隆重介紹****四角豆****

來到星加坡都廿年多,我還是大鄉里一樣的很多東西未見過,如這好食的四角豆,是老公剛剛才介紹我認識的,真失敗,原來是馬拉人喜愛食的蔬菜,幸會幸會!用蒜頭辣椒來輕炒一下子,真是好正o架,等香港网友Iris來探我時煮給她試一試!

Have you ever seen this before? It is called WINGED BEANS, yes, isn't it cute? After living here for 20+ years, I just discovered this Malay vegetables. It tastes great after lightly sauteed with silver fish, garlic and chilli!

9 comments:

  1. 記得煮埋俾我食..kakaka ^^V

    ReplyDelete
  2. Cutepinga

    妳記得提我呀,太多野想整俾你試呀!

    ReplyDelete
  3. 唔知我有無份試呢~~

    ReplyDelete
  4. Tendy

    Of course... WHEN you come and visit me... kekekekeee

    ReplyDelete
  5. 係咪你花園自己種o架?xpp

    ReplyDelete
  6. 先拍謝
    不要太辛勞為我做太多菜餚
    因為我的胃很小
    但因着你對我的愛護
    我又會大小通吃
    很想快一點見到你們

    奇怪, 很多時候也不能在你的blog留言

    ReplyDelete
  7. 還真的沒看過這種東西
    本來以為是仙人掌

    ReplyDelete
  8. 台灣有這種豆子
    偏心
    Iris最幸福ㄌ
    偶好羨慕

    ReplyDelete