Monday, April 23, 2007

識做的媽媽 Your wish is my command, darlings

一定俾藍雨“喃”,因為我又提到她的名,她話好怕人地以為我地有暧昧的關係囉,成日提到佢,笑到我地差点噴飯添,真係吖。。。鬼叫佢成日有金句俾我quote哪! 今天的quote是在題目處,“識做”是也!

今晚我繼續做一個識做和唯命是從的媽媽,不煮韓國菜,為囝囡煮他們喜歡的牛扒,但我也不是省油的燈,繼續我韓菜之旅,各有所好,何樂而不為哪!

I am going to mention my good friend "Blue Rain" again, because I quoted her in my title of this post; "obliging" is the word. Well, it is true, to please my kids tonight, I cooked another non Korean meal of steak dinner for them. But just to show my loyalty to my food adventure, I made myself a mushroom kimchi tofu pot for MYSELF....

BON APPETIT!

8 comments:

  1. ㄏㄏ
    偶第一
    Mommy啊
    啥是"識做"啦
    妳的義大利麵真素了得
    色香味俱佳
    偶甘拜下風

    ReplyDelete
  2. 塔媽

    粉開心你有空來探偶耶,旅行好玩啊!

    我的義大利麵是蓋的耶,拍謝,哈哈啊哈哈ㄏㄏ

    ReplyDelete
  3. 哈哈, 又西又韓, 好忙碌哦~~

    ReplyDelete
  4. 你日日整咁多美食,真係非常咁花心思~~:p

    ReplyDelete
  5. Tendy & 藍雨

    唉,做人媽媽甚艱難! ....哈哈...

    ReplyDelete
  6. 我也喜歡韓風滴....
    看到一碗又一碗的堡
    我口水都要流出來了.. 呵呵

    ReplyDelete
  7. Judy

    快去煮給小乖吃,不放辣醬就是了!

    ReplyDelete
  8. 美國時間5:52 看了肚子更餓了......

    ReplyDelete