Monday, September 11, 2006

怀旧梅菜木耳鸡煲 Preserved Vegetable with Chicken


梅菜扣肉是爸b我爱你最爱的其中之一道菜,但它真的是太太太肥了,所以我用鸡柳来代替,一样好味道!

Haven't had preserved vegetable (mui choy) for a LONG time, suddenly felt like making it for dinner. Though hubby loves it with belly pork, but it is just WAY too fattening; to solve the problem, used chicken instead. Just as yummy!

8 comments:

  1. 我都鍾意食扣肉!
    好鬼正!

    ReplyDelete
  2. Sophie...
    謝謝你的留言
    很高興在主裡我們都是姐妹
    最讓我高興的是
    在新加坡以後我有朋友啦!!!

    我好喜歡吃梅菜扣肉!!!

    ReplyDelete
  3. 藍雨

    好肥哚,唔好食太多呀!

    ReplyDelete
  4. judy

    我们互相勉励,为主做见证,你以後来星加坡要来探我呀!

    ReplyDelete
  5. 恩 這真是太難了
    偶看看就好

    對了 SOPHIE
    你問香菇的問題得到答案了ㄇ
    還有 我上面有放校園書房的網址
    你可以上網去看看喔
    需要什麼呢 我十二月會回去台灣
    我台灣的家 有多的樂譜 我可以寄給你
    你看看怎樣
    阿 我的EMAIL: chenihsia@yahoo.com.tw
    MSN: ritahsia@hotmail.com

    有需要藥說ㄋㄟ

    ReplyDelete
  6. 塔塔

    謝謝你, 我 emailed 你啦!!!

    ReplyDelete
  7. Yum. We went to dinner last weekend and had this dish with pork. Another play for you to try...cheap too.

    ReplyDelete
  8. alice

    CC likes the one with pork and I only like the vegetable in this dish, but it is true it is very easy to make.

    ReplyDelete