Thursday, September 14, 2006

宝宝补补身 For you, Popo


宝宝病了很多个星期还未好,香港天气太差,时热时冷,唔病就假...今晚煮了珍珠鸡,金华火腿配鱼翅瓜,这汤可补回她弱身子,希望她在香港可照煮....保重身体呀宝宝!

Don't be frightened by the look of that black chicken. According to Chinese belief, it is the BEST type of chicken to strengthen your body, esp after you have been sick. Made this soup to show Popo how the combination of black chicken, Chinese ham with sharkfin melon will be like. It really is tasty but most important it is very nutritious. If I am in HK, I would have delivered to her doorstep already, but guess she has to ask her maid to do it for her for now :) !

Get well soon, Popo!

5 comments:

  1. 如果可以真係飲到你o的湯就好了!

    最好發明 卡通片叮噹o個隻"隨意門"~
    我一開門就去到你家o個種~ :p

    ReplyDelete
  2. 我都要補ah~~ 等我偷左popo d湯黎飲sin~~

    ReplyDelete
  3. 藍雨

    系呀系呀,我记得叮噹o個隻"隨意門"~

    我都时时送汤去我朋友家逼他们喝 >)

    ReplyDelete
  4. Tendy

    好好喝的,你煮俾囡囡喝!

    ReplyDelete
  5. 烏機點是油好味呀 :P~ 阿媽話i病時食機所以唔清喎 今日又好番好多喇 唔知係咪天氣又黎熱過 頭好痛 又唔夠訓 又多野諗多野做 原來做大人要經過咁多野…以為已經估計到大人要做既野要煩既野有幾多…原來,只係預計既20巴仙,唔怪得,讀書時,lecturer講當人估計到80巴仙時原來只係實際既20巴仙。
    見到2r時妹妹睇住姐姐剃頭 諗起媽咪我愛你 2r好似來自SGP?不過2r姐姐剃左頭都唔錯 幾好睇

    ReplyDelete