Sunday, September 09, 2007

冰皮奶皇冰皮月餅 Custard Snowskin Mooncakes
















昨天落了成日雨,月亮就無啦,月餅就整咗!


本來今年無打電算整冰皮月餅,可能舊年整得太多,想起都怕怕 ,但老公上星期已問我何時整月餅,我隨便說可能不做,不知他聽唔聽到,咁前天又舊事重提,話我整的好食過外面買的,咁捧場就整少少俾佢食啦!

今年照往年一樣,用亞Bee師傅的冰皮食譜,但饀今年就跟亞Adaw師傅的奶皇饀食譜來做,想起兩個師傅的月餅我就流口水,好彩不管我何時回港,師傅們都好錫我這個饞嘴徒弟,整月餅俾我食,所以今年我有幸在一月時食到亞Bee的黑美人冰皮月餅,一流啊!Adaw師傅,記住我要妳的酥皮奶皇月呀!

今次整了雙份的冰皮一份饀,剛剛好整到十二個中型十二個迷你月餅,老公試味後大讚,,都算佢識做啦,連買料用足我成日時間,但祗要老公中意,更辛苦都抵啦!
Don't ask me why, I just didn't have the mood to make mooncakes this year. Maybe due to last year's mass production craze and a bit tired of it. Surprisingly, Daddy Dearest asked me last week when I will be making mooncakes for him and his colleagues. I muttered about not making this year, and guess he didn't hear it or pretended he didn't. Anyway, he asked again couple of days ago..... to make the long story short, here they are.

I used my two teachers, Adaw and Bee's, recipes for the custard and snowskin. What a great combination! Hubby says it is the greatest mooncake he has eaten for a long time, what exaggeration! Alas, never decline a compliment especially from my beloved!

Bon Appetit!

12 comments:

  1. mommydearest
    你用邊個奶皇餡做呀
    我比你個奶皇餡月餅食譜個餡係生架
    你用嚟整冰皮月餅呀???

    你幾時再嚟香港呀
    我一定整奶皇月餅同奶皇菠蘿包你食.

    ReplyDelete
  2. Adaw

    我用妳的酥皮月餅的食譜,但蒸到熟才用。妳有另一種是做冰皮o架,可以email給我嗎?

    我會記得來拿妳的月餅同包,哈哈。。開心到屎

    ReplyDelete
  3. 嘩,正正冰皮!
    師父真傳,必屬佳品!

    ReplyDelete
  4. 好正呀!我就lazy呀,見到妳整的,我也要努力^^

    ReplyDelete
  5. 我都想要食譜呀

    ReplyDelete
  6. 嘩!月餅出爐了!
    我都好想食一件...:p

    我好懶!
    今年完全無打算整月餅..=="

    ReplyDelete
  7. mommydearest
    我冇另外冰皮月餅食譜
    因為我蒸到8成熟去整月餅
    然後去焗咁冇咁乾
    我覺得好似生呀
    如果你蒸到熟就冇問題啦,哈哈....

    ReplyDelete
  8. Adaw

    thanks, 我蒸到1 hour, 蒸到熟 :)

    ReplyDelete
  9. Sophie
    妳做的冰皮月餅真素好好食喔
    口水快流出來了

    ReplyDelete
  10. 你好勁呀~~~ 簡直係廚神!

    ReplyDelete