Monday, October 02, 2006

心意无限 Surprise gift from Macau

你睇下那个兔子灯笼,好得意呀! 我x十年前就是每年都要妈妈买给我的款式,在新加坡没有这做型的....我只轻描淡写的回忆往事,细心的蓝雨就老远的从澳门寄来这份惊喜的礼物,太感动了!还有其他如果子玩具,美人fan等等... 多谢你呀蓝雨,下次唔好破费呀!

当然不可浪费那么美的装饰品,快快再做南瓜冰皮去配灯笼啦!

You won't believe this, that rabbit lantern hailed from Macau, flew almost 2 weeks to reach Singapore. Yoyo sent it on September 19, and it only arrives at my house this evening... a grand total of 13 days. Definitely a surprise to me when i opened the parcel....

I haven't seen my childhood rabbit lantern for at least ahem xx years already, it used to be my favorite and I happened to mention it during a conversation with yoyo... how nice of her to remember and sent one to me as a surprise... not only that, look at the lovely fans and little muffins toys etc... words fail me. I will look at the moon this Friday and think of not the fairy in the moon but yoyo in Macau, haaaa....

Not to let the rabbit be lonely, I immediately made 2 batches of Pumpkin mooncakes for the picture. That is how it all started, when Yoyo mentioned that my mooncakes needed lanterns to accompany them in my picture... voila, nice lantern and ok looking mooncakes.

THANKS YOYO, you shouldn't have ... but I am very grateful!

隆重更正: 原来在我讲我中意兔仔灯笼(Sept 23 post)前,Yoyo已寄出包裹(Sept 19),玄呀!

Correction: Before I mentioned I like rabbit lantern, Yoyo has sent the parcel already... isn't it incredible that she KNEW I like this type???? AMAZING

16 comments:

  1. 其實o係你話鍾意 白兔燈籠 前一個星期,
    我已寄上了!
    你記唔記得我話你月餅相 欠裝飾?
    其實當時早幾日前,已經寄了俾你!
    按理應該o係你話鍾意前已經寄到...
    唔知點解會遲o左 個幾星期先寄到...

    我一早知你會鍾意呢種燈籠!
    係咪好醒呢!hehe~~:p

    買 白兔燈籠 俾你,
    係等你同朋友o係花園度賞月時,
    有得一齊欣賞o下呢個中國傳統工藝花燈!
    哈~~

    o個個吱嘴,
    其中一個係吱 葉子 的!
    即係 popo 吱花o個個...

    ReplyDelete
  2. 把扇 一把俾你,一把俾你個女...
    中秋節 食住廣式月餅、搖住扇、睇住白兔燈籠...
    幾咁中國化呀!o喜o喜~~

    ReplyDelete
  3. 藍雨

    太奇妙了,好似心有"零西"一样,意想不到...星期五赏月时又有故事讲了,讲了都无人信,点止醒目,简直善解人意呀!

    快的同老公讲先 xppp

    ReplyDelete
  4. 可能唔夠一星期,但都會係幾日前寄了...
    你可以睇番你自己有燈籠o個個 topic!
    睇o下係咪我早幾日已寄俾你~~:p

    ReplyDelete
  5. Britney 说谢谢,他正坐我旁边读书,他今天考的物理不理想,很沮丧,现读数学,后曰考...

    现在已有四盒廣式月餅,两盒冰皮等住吃,全部朋友送的,我己叫其他人不要再卖,点食得晒,肥屎

    ReplyDelete
  6. 係呀,九月二十三日个post, 你十九日就寄....

    厉害,佩服,惊伢...好野!

    ReplyDelete
  7. 藍雨真係心有零西.賞月時望到藍雨買比你個兔兔燈籠.你一定很開心.Mommy今年會有個難忘既中秋節.

    ReplyDelete
  8. 中秋節快樂!!!!!!!

    真是好好喔~~~~很有中秋節的感覺ㄋㄟ
    在新加坡大家也很有過節的樣子ㄇ
    美國這裡比較冷淡 除了教會有比較中國感覺
    其他的 就是在超市裡面 看得到月餅囉

    ReplyDelete
  9. 兔仔燈籠 o係澳門有 2 種賣...
    係紙紮舖 先有得賣...
    一種係大陸返貨 (即係我送俾你呢種)
    另一種係 紙紮舖 o的人自己造的...
    當然,大陸貨 價廉物美,靚得多!
    所以我選擇買呢種!

    而家多數小朋友,都係玩 電芯燈籠 了!
    因為唔怕危險、又有卡通造型...
    係我地老土的人,先會鍾意兔仔燈籠...

    ReplyDelete
  10. Winpooh

    係呀! 很開心,今年會有個欣賞藍月既中秋節 xppp

    ReplyDelete
  11. 塔塔

    中秋節快樂! 過節食食食 xppp

    ReplyDelete
  12. 我好似有隻 扭蛋公仔 寄o黎...
    唔知係老鼠定係乜...=="
    我冇寄到o黎?漏o左? :p

    ReplyDelete
  13. Mommy,
    I have the same kind of lantern when I was little. That is the reson why I have a real rabbit at home now because the rabbit always reminded me all the havest moon I spend in Hong Kong!

    ReplyDelete
  14. Mrs Leung

    You too??? Must be our "generation" girls always like the same type of things, heee xpppp

    ReplyDelete
  15. 我今年都買左兔仔燈籠!!! ^^v

    ReplyDelete