Saturday, October 07, 2006

中秋节晚餐聚会 Dinner party for Mid Autumn Festival

这是昨晚的晚餐,请了几个主内弟尺姐妹来吃饭聚会,最开心应是四个小孩提灯笼,放小烟花,本来己有烟雾,就帮它一把,让他们玩得痛快好了!

This is last night's dinner spread! Invited a few families over for the Mid Autumn Festival fellowship. The kids sure had a good time playing with the sparklers and carrying the lanterns; I just love traditions...

煮了几道菜招待客人,全是家常便饭,吃得饱就算了...

Just cooked a few dishes for my guests. Since they are my close friends, i don't think they mind these simple fares...



右面的是我及小孩都喜欢的豉油王鸡翼...我也是大细路呀!

I must introduce my beloved soya sauce chicken wings, somehow I am just very partial to soya sauce chicken since young.






客人当中有两位是上海人,特别为她们煮这道迷你狮子头...不过不失而己!

This Shanghainese Lion Head dish was specially cooked for my two Shanghainese guests. Interestingly enough, they don't eat that at home... hmmm... Never mind, they can eat it at my house then.... heee...

8 comments:

  1. hehe~~
    我喜歡這種大食會! :>
    幹嗎沒有蛋糕/甜品 ?

    ReplyDelete
  2. 開飯了, 我坐埋位先la~~

    ReplyDelete
  3. Mommy真係好勁.煮咁多'食送'for大食會.昨晚我只是買外賣和家人吃.不過駕車個月亮響前面.又圓,又亮和大.男友話外國既月亮真係又大又圓.不過我地無帶camera.如果唔係,一定映低.

    ReplyDelete
  4. 藍雨

    蛋糕/甜品.... ARGH....

    ReplyDelete
  5. Winpooh

    烟雾多多無月亮 :< ,我也喜欢大食會,食得痛快!

    ReplyDelete
  6. 我都要霸個位開飯~ :p

    ReplyDelete